jump to navigation

Què ens queda??? 9 Octubre 2008

Posted by Xavi in General.
trackback

Aquest matí, després de deixar l’Anna a l’escola, anava en direcció a la Rambla Principal quan he vist una parella de mossos d’esquadra que vigilaven a la cantonada del Mercat Municipal. Cautelosament, he reduït la velocitat de la bici per poder captar algun fragment de la conversa que tenien, i efectivament ho he escoltat. Sabeu en quina llengua parlàven? Castellà.

Què ens queda als catalans? Als nens els parlen en castellà a l’escola, però quan surten al pati o es relacionen entre ells ho fan en castellà. Els nens castellanoparlants poques vegades parlen en català mentre que els nens catalanoparlants canvien de llengüa constantment. No sabeu la feina que em costa fer-li veure a l’Anna que si parla català els altres nens també l’entenen.

Si vas a un metge de la Seguretat Social o a urgències de qualsevol hospital no pots parlar català perquè els metges sudamericans no l’entenen.

Si li demanes a una dependenta del Mercadona (el que està situat a la Ronda Europa) on són les llaunes de tonyina et demana que li preguntis a una altra companya perquè ella no t’ha entès.

Quan l’associació de veïns demana el parer als veïns sobre un projecte de millora que l’ajuntament vol portar a terme contesten 70 persones, 65 de les quals ho fa en castellà.

Si un grup d’universitaris munten una festa de “botellón” la fan en castellà.

Sempre el castellà. Fins i tot els mossos d’esquadra parlen entre ells en castellà! Desenganyem-nos, som els mereixedors perdedors d’aquesta guerra que ja no es pot guanyar.

Comentaris»

1. martona - 14 Octubre 2008

Tio, tens tota la raó. Jo ja fa temps que observo que no es parla el català enlloc. És desesperant….

Per cert, avui un urbano m’ha cridat l’atenció perquè no he fet cas del què em senyalava. Jo anava en bici i he cregut que les senyals no eren per mi. A banda de perseguir-me corrents 100 metres cridant senyoraaaa, senyoraaa i jo, evidentment no creia que anés per mi, quan finalment uns peatons m’han advertit, a que no sabeu què?

M’ha fotut la bronca en castellà ” Pues claro que le estoy llamando a usted, para quien me pongo yo a ordenar la circulación? ” i és un urbano que quan jo era adolescent ja exercia, per tant porta més de 20 anys a Vilanova…..

Vergonyós.


Deixa un comentari

