jump to navigation

Tolerancia hipòcrita 11 Juliol 2009

Posted by Xavi in Actualitat, Em treu de polleguera.
trackback

Avui al vespre, sentia com la Icíar Bollaín, directora de cine, deia com n’era d’important la visualització de la figura de la dona al capdavant de llocs de responsabilitat o de posicions importants dins de la societat, perquè llavors les nenes es poden emmirallar en una figura concreta, algú que realment existeix, a qui assemblar-te.

I mentre o escoltava, pensava que aquest matí he vist passejant tranquil·lament per la Rambla Principal a una dona amb una mena de Burca que en realitat es diu Niqab. Quan l’he vist, m’he endut un ensurt. Ho sento. no hi estic acostumat, ni vull acostumar-m’hi.

burca

No vull haver d’anar pel carrer amb la meva filla i haver-li d’explicar que sota aquesta presó de roba hi ha una dona esclavitzada, en ple segle XXI i al cor de la civilització greco-romana. No m’agrada tampoc que hi hagi gent que es pugui plantejar, ni que sigui només un pensament fugaç, que potser aquestes dones són lliures d’anar com vulguin.

Això és un tipus més de violència de gènere, de masclisme inhumà i cruel, denigrant i anul·lador de la personalitat, fins i tot de la condició humana al convertir-se, aquestes dones, en purs objectes vius sense voluntat. No em serveixen de res les excuses religioses ni de cap altra tipus de moralitat. NO.

Crec que entre tots hem de lluitar per tornar a tenir un país de persones lliures i cultes. No podem permetre’ns ni un bri de tolerància hipòcrtia davant d’aquestes situacions. Hem de caminar endavant.

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

