jump to navigation

Clikània 12 Octubre 2009

Posted by Xavi in Reflexions.
trackback

Aquest cap de setmana hem estat a Montblanc, preciós vestigi d’una Catalunya medieval, esplendorosa nació guiada pels descendents de gran rei Jaume I. I en part, devem aquesta esplendor als guerres més coratjosos, fidels, letals i colpidors que la cristiandat havia conegut fins el moment. Ningú podia doblegar els Almogàvers comandats per Roger de Flor, Roger de Llúria o el mateix Ramon Muntaner.

Allà vaig poder comprar aquest exemplar d’Almogàver, increïble però cert. Em feia il·lusió, però només al començament. El noi que me’l va vendre no parlava ni una paraula en català, ni tant sols el preu (6 €), i de seguida em vaig adonar que poden vendre Almogàvers igual que vendrien soldats nacionals de la Guerra Civil o una reproducció en clik del mateix Francisco Franco. Només s’ha d’estar al lloc oportú o en la fira oportuna.

I ja que hi érem, a la tarda vam decidir anar a veure el monestir de Poblet, magestuosa tomba dels reis de la corona d’Aragó. I, mentre durava la visita guiada, l’Anna i jo vam aprofitar un moment per quedar-nos en silenci davant els óssos dels dos grans reis que hem tingut: Jaume i Pere.

La sensació que vaig tenir em va decebre. I la vaig poder comparar amb l’actual estat de Catalunya, decebedor. Ni les tombes són tant impressionants com haurien de ser, ni l’ambient del monestir és propici als homenatges. I així passem els dies a Catalunya: sense grans manifestacions, sense saber dir prou, i sense temps per assaborir res de res, que demà ja en tenim una altra que engaltar.

Comentaris»

1. madebymiki - 16 Octubre 2009

Oh!! un clik de Franco sería fantàstic, així podria fer-li el que els hi feia de petit: Fer-lo morir en un incendi o amb un petard que el fes volar pels aires.
Decepció és el cognom de Catalunya, que hi farem.


Deixa un comentari

